Hei alle sammen
Hvor kan jeg få tak i pent brukte Saab B235 motor (2,3 170 hk) til min 98 mod 9-5?
Jeg synes ikke jeg kan kjøpe en ny motor til en så gammel bil. Bilen hadde gått 243.000 km btw.
Tenkte på å dra til Trollhâttan, de på Speedparts anbefalte dette.
Noen forslag til hvor jeg kan få tak i en bra bruktmotor? Tenkte kanskje prøve få tak i en Aero motor.
Få tak i ny/brukt motor? Motorhavari.. =(
Moderator: Moderatorer
Re: Få tak i ny/brukt motor? Motorhavari.. =(
Kan legge til at jeg kunne tenke meg å kjøpe et sted hvor de også kan sette inn motoren, slik at jeg kan se at alt fungerer før jeg betaler =)
Jeg kan vel like gjerne prøve å få tak i en B235R (aero) motor da denne er bedre, med bedre innmat, dette er bolt on med hjerne ol. ?
Takker for svar
Kom over bra database for svenske motorer og deler btw
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =120101100
Jeg kan vel like gjerne prøve å få tak i en B235R (aero) motor da denne er bedre, med bedre innmat, dette er bolt on med hjerne ol. ?
Takker for svar
Kom over bra database for svenske motorer og deler btw
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =120101100
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kun eksosventiler og turbo som skiller.Berevar skrev:K
Brukt motor er bare tull, med mindre du skrur den ned og inspiserer den (og finner den ok) før den monteres i bilen. At den går pent sier svært lite om tilstand. Motorbytte i seg selv koster såpass at jeg vil anbefale deg å få tak i en motor som enten er ny eller skikkelig overhalt, er jo ille å måtte ta samme runden igjen om et år. Selvsagt kan man finne en brukt motor i ok stand, koste på den et par tusenlapper i deler og gi den en skikkelig innvendig rens før den monteres i bil, men det krever at man kan litt selv, ellers går det fort arbeidspenger. Om det er verdt å koste på en 98 modell kan man jo spørre seg, alternativet er å skrote bilen og kjøpe "ny".
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- bullit87
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: n1873
- Navn: kristoffer
- Bil: Saab 900R
- Sted: Toten
- Kontakt:
maptun.no selger ny motorer for en svært gunstig pris. ellers søk på bildelbase og blocket.se og nbfbildeler trur jeg dette hette?