Vær hilset Saab'ere!
Det er en stund siden jeg bestemte meg for å kjøpe Saab. Men det er forholdsvis nylig jeg har blitt klar over de meget omtalte problemene med veivhusventilering/ smøring på motorer produsert i perioden 98-03. Bilen jeg har blinket ut (finnkode 50819148) har ny motor fra -09, så jeg antar den problematikken er borte(??)
Videre har jeg fått inntrykk av at to- literene er utstyrt med reg. kjede og ikke reim.. Derfor stusser jeg på en salgsmelding for denne bilen, som sier at reim ble byttet ved 170K. -Kan det være kjedet de sikter til, eller er det tolitere med reim også??
Selvfølgelig er jeg også interessert i råd og tips generellt ifht til denne modellen
Mvh Frank
Å kjøpe 9-5 Sedan 2L 99-mod
Moderator: Moderatorer
Re: Å kjøpe 9-5 Sedan 2L 99-mod
Er ikke reim på noen av bensinmotorene.
Hvis motoren er byttet må du finne ut hva de byttet til.
Fabrikkny? Overhalt? Kjøpt på høggeri?
Hvis motoren er byttet må du finne ut hva de byttet til.
Fabrikkny? Overhalt? Kjøpt på høggeri?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Anders B.
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1693
- Navn: Anders Boklund
- Bil: -08 9-5 estate 2.0t biopower
- Sted: Skien
Re: Å kjøpe 9-5 Sedan 2L 99-mod
Generelt er det da mye bil for pengene hvis motoren er byttet til en uten oil-sludge problemer.
Ang. reim, kan det være multireima det siktes til? den må jo også byttes innimellom.
Det står forøvrig i annonsen at bilen har el. sete u. memory, men begge setene er manuelle på bildene i hvertfall.
Ellers, hvis aut.kassen har fått oljeskiftet sitt (ved 150', er det ikke?), så ser det jo ikke verst ut, gaffatape-speilet går det jo an å bytte ut:)
Info-displayet er som regel noen piksler i manko på de første årsmodellene, men går også fint an og få tak i nytt, evt. reparere.
Det må jo også nevnes at for ikke så fryktelig mange tusenlapper mer får du en >-02-mod. med en del oppgraderinger. Lykke til med kjøp:)
Ang. reim, kan det være multireima det siktes til? den må jo også byttes innimellom.
Det står forøvrig i annonsen at bilen har el. sete u. memory, men begge setene er manuelle på bildene i hvertfall.
Ellers, hvis aut.kassen har fått oljeskiftet sitt (ved 150', er det ikke?), så ser det jo ikke verst ut, gaffatape-speilet går det jo an å bytte ut:)
Info-displayet er som regel noen piksler i manko på de første årsmodellene, men går også fint an og få tak i nytt, evt. reparere.
Det må jo også nevnes at for ikke så fryktelig mange tusenlapper mer får du en >-02-mod. med en del oppgraderinger. Lykke til med kjøp:)
-08 9-5 estate vector 2.0t biopower aut.