Jeg har en 2008 9-5 TiD automat som jeg vurderer å bytte inn i en 2006 9-5 2.0t biopower automat.
Er det noen kjente feil på disse, eller noe jeg må se etter spesielt?
Hva blir den største overgangen? (Nm? Ordentlig motor?)
Øyvind
Kjøp av9-5 2006 2.0t biopower automat. Hva må jeg tenke på?
Moderator: Moderatorer
Re: Kjøp av9-5 2006 2.0t biopower automat. Hva må jeg tenke på?
Neeei, stort sett som på 08'en tror jeg. 06en har oftere problem med xenon-ballast, så flimrende xenonlamper kan være noe mer enn bare dårlig pære. Biopoweren er sensitiv på vakuumlekkasje. Er en hvit enveisventil "bak"motoren som ofte ryker. Gjør et allerede høyt bensinforbruk skyhøyt:-) Er bilen kjørt mye på E85, kan dysene ha litt avleiringer fra sukker. På vår har det gitt urolig tomgang som blir bedre etter noen tankinger 95oktan. Vår 06 hadde også et radioproblem ved at den resatte seg i tide og utide. Det ble fikset med sw oppdatering. Ellers er jeg godt fornøyd med vår 9-5. Jeg gjetter at du vil irritere deg over forbruket, siden du kommer fra diesel. På den annen side får du varmeapparat, mindre støy, bedre automatkasse og sannsynligvis lavere servicekostnader. Hva angår drag, er vel ikke 2.0t Biopower noen racer på bf95, og det er stadig vanskeligere å finne E85. Men en trivelig bil er det!
StenR
StenR